Ontdek de next-generation metrics tool

Nieuws - 05 juli 2018 - Webredactie 3mE

De opkomst van altmetrics, ook bekend als next-generation metrics, is de afgelopen maanden op de campus gecommuniceerd. Zo heeft de Library een altmetrics workshop georganiseerd bij ons op de faculteit om het gebruik van altmetrics te demonstreren en feedback op te halen. Zoals je wellicht weet, tonen deze nieuwe metrics de niet-traditionele impact van research, zoals vermeldingen in nieuwsmedia, sociale media en beleidsdocumenten.

Heb jij al <link library actuele-themas research-analytics altmetric-explorer>Altmetric Explorer for Institutions uitgeprobeerd? De feedback van gebruikers van altmetrics, en <link library actuele-themas research-analytics altmetric-explorer>Altmetric Explorer in het bijzonder, is cruciaal om tot een besluit te komen over het al dan niet doorgaan met altmetrics en het Explorer platform.

Als onderzoeker is het van belang om te weten wie het over je onderzoek heeft en wat er gezegd wordt. Met next-generation metrics kun je die informatie direct volgen vanaf het moment dat je onderzoek wordt gepubliceerd. Gebruik dus de <link library actuele-themas research-analytics altmetric-explorer _blank>Altmetric Explorer for Institutions tool, inclusief de wereldwijde database van Altmetric, en ontdek het zelf.

Jouw hulp en feedback zijn cruciaal en worden enorm gewaardeerd. Daarom nodigen we je uit om deze korte vragenlijst (Engels) over jouw ervaring met de tool. Bedankt en succes met het verkennen van deze nieuwe metrics!

Bezoek voor meer informatie <link library actuele-themas research-analytics altmetric-explorer _blank>tudelft.nl/library/altmetrics.