3mE flink in de prijzen bij BioDate 2018 van Delft Bioengineering Institute

Nieuws - 20 juni 2018 - Webredactie 3mE

Het aantal gehonoreerde BioDate-projecten van het Delft Bioengineering Institute toont wederom aan dat 3mE-onderzoekers graag samenwerken met andere disciplines. Bij acht van de vijftien gehonoreerde voorstellen voor interdisciplinaire afstudeerprojecten zijn onze onderzoekers betrokken. BioDate brengt onderzoekers over de gehele campus van de TU Delft samen doordat ze letterlijk met elkaar gaan ‘daten’. Tijdens de datingsessie kijken ze of het mogelijk is om een cross-disciplinair onderzoek aan te gaan op het gebied van biologie, biotechnologie, bio-informatica of gezondheid. Elk project ontvangt €2500, te besteden aan kosten die uitvoering van het afstudeerproject mogelijk maken. Momenteel zoeken de onderzoekers studenten die de projecten willen uitvoeren. Hieronder een overzicht:

• ‘Non-photochemical laser induced nucleation to enhance nutrients in bioreactors’ van Burak Eral (P&E) en Ralph Lindeboom (CiTG)
  • ‘Brilliant biosensors’ van Ivan Buijnsters (PME) en Duncan McMillan (Applied Sciences)
  • ‘Production of diamond electrodes from biomethane for efficient drinking water treatment’ van Ivan Buijnsters (PME) en Ralph Lindeboom (CiTG)
  •  ‘Unravelling the dynamics of DNA transport through single electro-pore using micro-fluidic AFM’ van Murali Ghatkesar (PME) en Pouyan E Boukany (TNW/ChemE)
  • Cellular self-defense monitored one molecule at a time van Carlas Smith (DCSC) en Arjen Jakobi (TNW/BioNanoscience)
  •  ‘Squeezing the tube: does enzyme localization accelerate membrane synthesis during division?’ van Carlas Smith (DCSC) en Greg Bokinsky (TNW/BioNanoscience)
  •  ‘Robustness by design? Structural analysis of dynamic metabolic models’ van Giulia Giordano (DCSC) en Aljoscha Wahl (BT/TNW)
  •  ‘Optimal control of combined chemo-radiation therapy treatments for improving cancer care’ van Giulia Giordano (DCSC) en Zoltán Perkó (TNW/RST)

Lees hier de aanvullende informatie over deze projecten

Links Pouyan Boukany van TNW-ChemE tijdens BioDate in gesprek met Carlas Smith.
Rechts Carlas Smith en links Luigi Sasso tijdens het ‘daten’

Biodate is een tweejaarlijks evenement dat dit jaar georganiseerd werd tijdens het kick -off event van het Delft Bioengineering Institute, waarbij onderzoekers de mogelijkheid krijgen om kennis te maken met biotechnologie en met andere experts die actief zijn op dit gebied.

Klik <link bioengineering biodate-2018 participants>hier voor een overzicht van alle participanten van BioDate 2018.

Wil je kennismaken met het Delft Bioengineering Institute en/of heb je ook een bio-onderzoek? Neem contact op met Gaby Offermans, MT-lid en 3mE liaison bij Delft Bioengineering Institute: g.t.a.e.offermans@tudelft.nl/ 015 27 86 805