Drie BK alumni in de race voor NRP Masterprijs 2018

Nieuws - 18 oktober 2018 - Communication BK

Drie BK alumni maken kans op de prijs voor aanstormend talent met mooie nieuwe ideeën op het gebied van transformatie en renovatie. Hedwig van der Linden, Lauren Boots en Nikki de Boer horen op 31 oktober 2018 wie van de in totaal vijf genomineerden de NRP Masterprijs 2018 wint.

De NRP is een platform voor transformatie en renovatie. Het netwerk zorgt samen met partners voor randvoorwaarden die herontwikkeling en investeringen in bestaand vastgoed aantrekkelijker maken. De jaarlijkse NRP Masterprijs biedt aanstormend talent de kans nieuwe ideeën op het gebied van transformatie en renovatie rechtstreeks naar de markt te brengen. Zo krijgt de nieuwe generatie professionals de kans om hun originele en innovatieve ideeën te delen. De genomineerden presenteren derhalve hun scriptie in de jury, waarna zij op 31 oktober horen wie de winnaar is. Bekijk hier het programma van de prijsuitreiking.

Hedwig van der Linden studeerde af met haar afstudeerproject ‘Expeditie Rotterdam: of de ontdekkingstocht naar de verborgen Wederopbouwstad’. Hierin onderzocht zij hoe het expeditie-bouwblok in naoorlogs Rotterdam kan worden gemoderniseerd zonder afbreuk te doen aan de identiteit van de naoorlogse stad.

Lauren Boots onderzocht met zijn afstudeerproject ‘Stadtbauhütte’ hoe de continue transformatie van de stad in beeld kan worden gebracht. Hij ontwierp de Stadtbauhütte van Delft in een bestaand gebouw, waarin mensen die bezig zijn met de restauratie en transformatie van de stad Delft de ruimte krijgen hun werk te delen met de gebruikers van de stad.

Nikki de Boer richtte zich op het fysiek verbeteren van naoorlogse portiek-etage woningen met haar afstudeerproject ‘The future of the walk-up apartment’. Ze onderzocht hoe dit type woningen beter kan worden verbonden met de stofstromen van de stad om zo een duurzame combinatie tussen milieu, economie en technologie te maken.