Omgaan met waardeconflicten in zakelijke trajecten

Nieuws - 08 oktober 2018 - Communication BK

Een open access tutorial wordt ontwikkeld om creatieve professionels te helpen omgaan met waardeconflicten in zakelijke trajecten. Het gezamenlijke onderzoek tussen BK Bouwkunde en de faculteit Industrieel Ontwerpen zal leiden tot een tutorial die studenten en professionals helpt om te ontdekken, te visualiseren en te verenigen hoe zij waardecreatie en het vasthouden van waarde kunnen realiseren in hun dagelijkse werk.

De tutorial wordt ontwikkeld door Marina Bos-de Vos (PIM, IO), John Heintz MBE) en Thijs Asselbergs (AE+T), in nauwe samenwerking met communicatieadviseur Marc de Kool (IO) en nationale en internationale contacten met onderwijsinstellingen en de creatieve praktijk. Een grant van het TU Delft Design for Values Institute Open Subsidy 2018 maakt de creatie van de open access tutorial mogelijk.  Marina Bos-de Vos promoveerde op hetzelfde onderwerp als onderdeel van het FuturA project. Creatieve professionals die met hun ontwerpen waarde voor klanten en andere belanghebbenden realiseren, vinden het vaak moeilijk om hun toegevoegde waarde om te zetten in een duurzame onderneming die past bij hun professionele identiteit. Het doel van de tutorial en de toolkit is om iedereen die wil ontwerpen voor waardes te helpen om dit op een financieel en professioneel verantwoorde manier te doen. De tutorial moet zowel makkelijk door professionals kunnen worden gebruikt als ingezet kunnen worden in het onderwijs.

Verspreiding van de tutorial staat gepland in het voorjaar van 2019.