Marjan Hagenzieker nieuw lid van de Raad van Toezicht van het CBR

Nieuws - 15 augustus 2018 - Webredactie CiTG

De minister van Infrastructuur en Waterstaat, Cora van Nieuwenhuizen, heeft per 1 augustus prof. dr. Marjan Hagenzieker benoemd tot lid van de Raad van Toezicht van het CBR.

Marjan Hagenzieker is hoogleraar Verkeersveiligheid aan de Technische Universiteit Delft. Daarnaast heeft zij een deeltijdaanstelling bij het Noorse instituut voor transportonderzoek TØI. Hiervoor was zij ook vele jaren wetenschappelijk adviseur bij SWOV. Zij is van origine gedragswetenschapper en promoveerde aan de Universiteit Leiden op onderzoek naar de effecten van beloningen voor veilig verkeersgedrag. “Voordat auto’s volledig zelfstandig rijden zal het ingewikkelder op de weg worden voor bestuurders. Dat vraagt veel van het CBR, nu en in de toekomst”, zegt Petra Delsing, algemeen directeur. “Daarom zijn wij erg blij met de komst van Marjan Hagenzieker. Want haar expertise ligt juist op het gebied van slimme auto’s, complexe verkeerssituaties en het gedrag van weggebruikers”.