Cognizant en de TU Delft zetten in een samenwerkingsverband een volgende stap op het gebied van cyber physical systems

Nieuws - 10 december 2018 - Communication

Cognizant Technology Solutions, een van ’s werelds meest toonaangevende bedrijven op het gebied van professionele dienstverlening en de TU Delft bundelen hun krachten om samen te werken aan technologisch onderzoek. In dit samenwerkingsverband zullen PhD- en postdoctoraal onderzoekers van de TU Delft onder leiding van de vooraanstaande faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI) samenwerken met onderzoekers en senior engineers van het Global Technology Office van Cognizant.

“Technologische gebieden zoals de interactie tussen kunstmatige intelligentie en mensen, prestaties en de veiligheid van het Internet of Things en het samenspel tussen computerwetenschappen en robotica zullen in de toekomst een grote invloed hebben op alles in de wereld. We zijn er trots op dat we in deze opkomende vakgebieden kunnen gaan samenwerken met toonaangevende bedrijven als Cognizant en op die manier via toegepast onderzoek technologieën sneller op zo’n niveau kunnen brengen dat ze ook kunnen worden doorgevoerd", aldus John Schmitz, decaan van de faculteit eWI. “Wetenschap is een onmisbare drijvende kracht achter de technologische innovatie. Op het gebied van HyperEdge Sensing, Internet of Touch, Internet of Robots en veilige digitale transformatie wordt nu al in hoog tempo vooruitgang geboekt binnen de faculteit. Er is behoefte aan het delen van kennis voor maatschappelijke en zakelijke impact. De verdere ontwikkeling van deze technologieën zal een grote stap voorwaarts zijn. Zes onderzoekers, wier onderzoek voor een periode van vier jaar is gefinancierd, zullen hier een grote bijdrage aan leveren.”

Aan Chauhan, CTOvan Cognizant zegt het volgende: "Als een bedrijf dat ervan overtuigd is dat je altijd een voorsprong moet hebben op het gebied van digitale technologie werkt Cognizant samen met internationaal toonaangevende academische instellingen aan R&D-initiatieven om een krachtige implementatie van zeer geavanceerde digitale technologieën te stimuleren. Onze groep doet momenteel onderzoek naar zwermrobots, tactiel internet en edge computing in het kader van onze algemene focus op het gebied van cyber physical systems. Het is fantastisch om te zien hoe een nieuwe generatie onderzoekers technologie omarmt en toepast ten behoeve van zakelijke en sociale kwesties. Het is onze visie om synergie te bewerkstelligen tussen de academische wereld en het bedrijfsleven om disruptieve innovatie te creëren. We zijn zeer verheugd over onze samenwerking met de TU Delft en kijken uit naar een lange en wederzijdse vruchtvolle samenwerking."

“Wij geloven in het opbouwen van relaties met toonaangevende instellingen en streven ernaar om in samenwerking met jonge mensen in verschillende landen via onderzoek en ontwikkelingen op het gebied van digitale technologieën oplossingen te vinden voor problemen waar wij in de toekomst mee te maken zullen krijgen. We werken graag samen met de TU Delft om op het allerhoogste niveau onderzoek te doen, zodat we met behulp van technologie een verschil kunnen maken voor verschillende bedrijfstakken en de samenleving in zijn geheel", aldus  Manoj Mehta, senior vice president van Cognizant Continental Europe.

Door dit gezamenlijke onderzoeksinitiatief zullen de slimste koppen van deze universiteit en van deze marktleider samenwerken aan het vinden en implementeren van oplossingen voor zeer geavanceerde toekomstige technologische kwesties. Denk hierbij aan Internet of Robots, HyperEdge sensing, Secure IoT en Haptics.