Publicatie resultaten MSc II Design Studio Mobility & Public Space in the City of the Future

Nieuws - 17 december 2018

De resultaten van de multidisciplinaire MSc II-ontwerpstudio ‘Mobility & Public Space in the City of the Future’ zijn gepubliceerd door TU Delft Open op BK BOOKS. In het boek geeft een multidisciplinair en internationaal team van 30 studenten antwoord op de hoofdvraag van de nationale BNA ontwerpstudie ‘Stad van de Toekomst’: Hoe kunnen we een transformatiegebied op integrale wijze ontwerpen en ontwikkelen tot een aantrekkelijk en toekomstbestendig stedelijk milieu?
Deze mede door DIMI mogelijk gemaakte ontwerpstudie, die van januari tot november 2018 liep, is de basis geweest van de MSc II-ontwerpstudio. Van april tot juli hebben de studenten gewerkt aan de steden Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Rotterdam en Amsterdam op eenzelfde wijze als de tien professionele ontwerpteams dat hebben gedaan. Aan de hand van een 1 × 1 km groot ontwerpkader per stad werd met de thema’s mobiliteit, energie, circulariteit en data gekeken naar de stad van de toekomst in 2040. Projectmanager Hans de Boer was visiting critic bij zowel de tussen- en eindpresentatie van de studio.
Enkele van deze resultaten werden al eerder gepresenteerd op de plenaire Stad van de Toekomst-bijeenkomst gehouden op 29 juni op de faculteit 3mE. Een voorpublicatie van het boek lag ter inzage bij de slotmanifestatie van Stad van de Toekomst gehouden op 30 november alwaar is het boek aangeboden aan Marcel Hertogh.
Het boek is vrij te downloaden en als paperback te koop.
Voor meer informatie, neem contact op met Joran Kuijper.