Buitenaardse kindercolleges Science Centre gestart

Nieuws - 13 maart 2018

Op zondag 11 maart is de reeks ‘buitenaardse kindercolleges’ bij het Science Centre Delft gestart met het college van Jasper Bouwmeester ‘Hoe bouw je een satelliet?’ Ongeveer 80 kinderen in de leeftijd 8 tot en met 12 jaar volgen de reeks van vier colleges over ruimtevaart die in het kader van de Museum Jeugduniversiteit in het Science Centre plaatsvinden. Er volgen nog drie kindercolleges:

8 april: Pieter Visser ‘Kan je in de ruimte stofzuigen?’
13 mei: Stef Lhermitte (CiTG) ‘Hoe koud is het echt op de Zuidpool?’
10 juni: Vera Janssen (TNW) ‘Kunnen we naar de sterren zeilen?’

De kindercolleges staan speciaal in het teken van ruimtevaart vanwege de Sizzling Summer of Space, een uitgebreid publieksprogramma rondom de prestigieuze summerschool van de International Space University die in de zomer van 2018 plaatsvindt in deze regio. Je kind nog aanmelden voor de colleges kan helaas niet meer: de reeks was binnen een dag uitverkocht.