Luchtvaart- en ruimtevaartstudenten eindigen in Best Graduates-competitie

Nieuws - 12 juli 2018

Twee masterstudenten van de faculteit hebben de 2e en 4e plaats behaald in de Best Graduates Network-competitie.

Sanne Lamers en Edze Algera behaalden respectievelijk de tweede en vierde plaats in de competitie die werd gesponsord door ASML, Fugro en anderen. De competitie zoekt naar toptalent onder masterstudenten die uiterlijk in 2020 zullen afstuderen. Aanvragers werden uitgenodigd op een conferentie in april, waar ze de gelegenheid hadden om de verschillende betrokken bedrijven te ontmoeten. Die bedrijven nodigden de studenten uit voor een dag bij het bedrijf om de bedrijfscultuur te ervaren. Elke deelnemende werkgever selecteerde vervolgens een finalist, die verder ging in de strijd  om de eindprijs.

Lamers werd geselecteerd door Strategy & en ontving een reis rond de wereld voor haar prijs en Algera werd geselecteerd door ING en krijgt nu de kans om zich bij ING aan te sluiten bij een van de projecten met UNICEF.

"Ik hoop Iran, India en Argentinië te bezoeken. Ik heb eerder in Argentinië gewoond, maar mijn moeder is nooit op bezoek geweest, dus ik hoop dat ze zich bij mij zal voegen", zei Lamers.

Beide studenten waren het erover eens dat de wedstrijd een geweldige kans is. "Het biedt een gemakkelijke ingang naar het sollicitatieproces en je kunt veel verschillende bedrijven ontmoeten", zei Algera.

Meer informatie over de competitie is te vinden op de Best Graduate website.