Neelke Doorn benoemd tot directeur Onderwijs van TBM

Nieuws - 29 maart 2018

Professor Neelke Doorn volgt per 1 september 2018 professor Ernst ten Heuvelhof op als directeur onderwijs. Neelke is sinds 2007 verbonden aan de sectie Ethiek en Filosofie van de Techniek van onze faculteit en werd in augustus 2017 benoemd tot Antoni van Leeuwenhoek hoogleraar.

Neelke is afgestudeerd als civiel ingenieur, filosoof en jurist. In haar huidige onderzoek naar de ethische aspecten in het waterbeheer combineert zij op unieke wijze haar drie disciplinaire achtergronden. Neelke wordt nationaal en internationaal erkend voor haar unieke expertise op het gebied van water engineering en ethiek en verkreeg de afgelopen jaren diverse onderzoek beurzen, waaronder een NWO-Veni beurs in 2013 en drie projectsubsidies in het programma “Maatschappelijk Verantwoord Innoveren” van NWO. Neelke is gepassioneerd over het onderwijs van TBM en ziet er naar uit om hier de komende jaren een bijdrage aan te leveren. Decaan en management team van de faculteit wensen Neelke veel succes toe in haar nieuwe functie en zijn Ernst ten Heuvelhof zeer erkentelijk voor zijn inzet als directeur onderwijs sinds september 2011. Op een later moment zullen we van Ernst op gepaste wijze afscheid nemen als directeur onderwijs.

Neelke Doorn

Full Professor