Recordaantal TSC-beurzen voor studenten Chemical Engineering

Nieuws - 13 december 2018 - Communication TNW

Zes talentvolle studenten van de master Chemical Engineering (CE) hebben dit jaar een Topsector Chemie-beurs binnengesleept. Het gaat om Elise Roelse (Nederland), Lale Yildiz (Turkije), Sebastian Tietjen (Duitsland), Emma Szoboszlai (Hongarije), Abinaya Arunachalam (India) en Laura Donk (Nederland). Nog nooit ontvingen zoveel CE-studenten een dergelijke beurs.

De TSC-beurs is een initiatief van de Vereniging Nederlandse Chemische Industrie (VNCI) en wordt jaarlijks uitgereikt aan excellente Nederlandse en internationale studenten. Na een eerste selectieronde aan de hand van motivatie en cijferlijst, worden de kandidaten door bedrijven uitgenodigd en geïnterviewd om te kijken of er een match is, waarna de persoonlijke beurs van 10.000 euro definitief wordt toegekend.

Naast hun studie gaan de beurswinnaars in groepsverband aan verscheidende organisatorische en sociale opdrachten werken. Een van de speerpunten van deze beurs is het samenbrengen van universiteiten, bedrijven en studenten om zo de samenwerking tussen universiteiten en de industrie te verbeteren.

(Credit beeld: Sjoerd van der Hucht)