De TU Delft staat op de 52ste plaats in de nieuwe QS World University Ranking die op 6 juni is verschenen, een stijging van twee plaatsen tegenover vorig jaar. Met deze positie bevindt de TU Delft zich in de top 5% best presterende universiteiten in de QS Ranking. Net als in de THE Reputation ranglijst die vorige week verscheen, is de TU Delft de hoogste genoteerde Nederlandse universiteit in deze lijst.

QS heeft dit jaar meer dan 1200 universiteiten geëvalueerd. Daarvan zijn er 1011 opgenomen in de ranglijst. De indicatoren die de basis vormen voor deze ranking zijn wetenschappelijke reputatie, reputatie bij werkgevers van alumni, citaties per wetenschappelijk medewerker, student/staf ratio, internationale studenten en internationale medewerkers.

Rankings

Ranglijsten zoals deze van QS zijn voor universiteiten vooral van belang voor het aantrekken van internationaal talent. Ze worden veel geraadpleegd door internationale studenten en wetenschappers. De QS-Ranking hoort, samen met de Shanghai-ranking en de THE-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is net even anders samengesteld en heeft zijn eigen voordelen en beperkingen.

Kijk voor de volledige ranking op de website van Top Universities.