KPN en TU Delft gaan samenwerken aan nieuwe ICT-technologieën

Nieuws - 29 maart 2018 - Webredactie Communication

Telecom en ICT-dienstverlener KPN en TU Delft zijn een strategische samenwerking aangegaan met als doel hoogwaardige nieuwe technologie te ontwikkelen op het gebied van 5G, blockchain en kunstmatige intelligentie. Met de samenwerking onder de naam NExTWORKx spelen beide partijen in op de exponentiële en disruptieve technologieën van de toekomst en dragen zij bij aan de verdere ontwikkeling van talent.

Veranderend landschap

"Dankzij de samenwerking met KPN krijgen onderzoekers, promovendi en studenten van de TU Delft de kans met hun onderzoek hoogwaardige nieuwe technologie te ontwikkelen in een snel veranderend landschap en deze in de praktijk te testen” aldus Tim van der Hagen, bestuursvoorzitter en rector van de TU Delft. Joost Farwerck, COO en lid van de Raad van Bestuur KPN zegt hierover: "Intensieve samenwerking en interactie met de internationaal vooraanstaande TU Delft biedt mooie kansen om elkaar te versterken. Hierdoor kunnen we nog gerichter nieuwe technologieën ontwikkelen die het leven van onze klanten vrijer, leuker en makkelijker maken.”

NExTWORKx

De samenwerking tussen KPN en de TU Delft onder de naam NExTWORKx is  door beide partijen bekrachtigd en start dit jaar met zes promotieonderzoeken (PhD’s) aan de TU Delft.
De strategische samenwerking concentreert zich bij de TU Delft rond de faculteit Electrotechniek, Wiskunde en Informatie (EWI). NExTWORKx streeft ernaar om op termijn te groeien tot zestien promotieplaatsen voor TU Delft-studenten.
Naast deze samenwerking met de TU Delft heeft KPN ook samenwerkingen met andere universiteiten zoals de vorig jaar aangekondigde Flagship Telecom met de TU Eindhoven.

KPN Corporate Communications, 070 4466300, press@kpn.com
Adviseur wetenschapscommunicatie TU Delft Roy Meijer, 015 2781751, r.e.t.meijer@tudelft.nl