Rhythima Shinde is TU Delft Best Graduate 2018!

Nieuws - 06 november 2018

Rhythima Shinde is uitgeroepen tot Best Graduate 2018 van de TU Delft. Rhythima studeerde af bij de Faculteit Techniek, Bestuur en Management.

Vandaag, tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2018 streden acht Best Graduates, die elk zijn of haar faculteit vertegenwoordigden, voor de ultieme titel van TU Delft Best Graduate 2018.

De kersverse Delftse ingenieurs, 5 vrouwen en 3 mannen, presenteerden hun onderzoek en de resultaten van hun afstudeerscriptie. Door ongeveer 200 docenten, hoogleraren, studenten, familie en vrienden werden zij in de Aula van de TU Delft aangemoedigd. Na de presentaties had de jury, bestaande uit Rob Mudde (Vice Rector Magnificus/Vice President Education), Peter Wieringa (Vice Rector TU Delft), Cees Dekker (TU Delft Best Professor 2018), Jet Gispen (TU Delft Best Graduate 2017) en Evelyne Esveld (Directeur Universiteitsfonds Delft), de lastige taak om de ultieme Best Graduate 2018 uit de acht finalisten te selecteren. In de tussentijd werd het publiek vermaakt door Krashna Musika, studentengezelschap klassieke muziek. Het kiezen van een winnaar was voor de jury niet gemakkelijk.

Over Rhythima
Rhythima heeft twee masteropleidingen in Delft afgerond: MSc Engineering and Policy Analysis (EPA), cum laude, en MSc Computer Science. Haar carrière in Delft omvatte verder een actief bestuurslidmaatschap van de Energy Club, de publicatie van verschillende papers, student-assistentschappen ter ondersteuning van cybersecurity en open data-onderzoek, en de ontwikkeling van MOOC's. Daarnaast is ze ook nog eens mede-oprichter van het start-up bedrijf Energy Bazaar

Shinde beschrijft in haar thesis de mogelijkheden voor het gebruik van duurzame energie op het Indiase platteland. Rhythima ontving een indrukwekkende 9.5 voor haar afstudeerproject.

Rhythima over het winnen van de titel TU Delft Best Graduate 2018: ‘Het voelt heel goed om een urgente kwestie als duurzame elektriciteitsvoorziening in rurale gebieden internationaal te vertegenwoordigen. Ik ben erg dankbaar voor de erkenning van TU Delft voor dergelijke multidisciplinaire projecten en wil mijn dank uitspreken naar de mensen die het gebruik van duurzame energie in de praktijk tot een succes maken.'
Lees hier meer over Rhythima.

De andere Best Graduates 2018 zijn:

• <link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 charlotte-koster>Charlotte Koster - Faculteit Technische Natuurwetenschappen (TNW)
  • <link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 guillermo-ortiz-jimenez>Guillermo <link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 guillermo-ortiz-jimenez>Ortiz<link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 guillermo-ortiz-jimenez> <link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 guillermo-ortiz-jimenez>Jiménez - Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI)
  • <link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 anne-van-lieren>Anne van Lieren - Faculteit Industrieel Ontwerpen (IO)
  • <link universiteitsfonds talentontwikkeling prijzen best-graduate genomineerden-2018 laurens-valk>Laurens Valk - Faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek en Technische Materiaalwetenschappen (3mE)

De prijs
Alle acht Best Graduates ontvingen de Best Graduate Medal en Certificate of Excellence als erkenning voor hun afstudeerwerk, persoonlijke toewijding, algemene studieresultaten en de manier waarop ze deze hebben bereikt. Daarnaast kregen zij een persoonlijke geldprijs van 1.000 euro. Rhythima ontving naast het symbolische beeldje Op weg naar een mooie toekomst een extra geldprijs van 2.500 euro, een KIVI-lidmaatschap en een nieuwe laptop, aangeboden door Dell.

Evelyne Esveld, directeur van het Universiteitsfonds: “Het Universiteitsfonds Delft is er trots op om jaarlijks de Beste Afstudeerders van de TU Delft de erkenning te mogen geven voor hun uitstekende bijdragen. Ook deze acht ingenieurs hebben hun grenzen verlegd in de laatste fase van hun studie. Hun persoonlijke inspanningen, inzet en inventiviteit hebben geresulteerd in acht bijzonder uitstekende scripties. En bij deze uitzonderlijke prestatie hoort de prestigieuze titel en prijs Best Graduate".