Studenten van Robotica Minor presenteren robots

Nieuws - 12 februari 2019 - Webredactie 3mE

Eind januari presenteerden de 50 studenten van de Robotica Minor hun robots. In multidisciplinaire teams werkten studenten Werktuigbouwkunde samen met studenten van Industrieel Ontwerpen, Informatica en Electrotechniek aan een robot prototype voor een klant. In totaal werden er 8 robots gepresenteerd waaronder een robot die onkruid wiedt en een kaas-flip-robot die helpt bij het rijpen van kaas.

Een minor is een samenhangend vakkenpakket waarmee studenten zich, naast hun hoofdstudierichting, kunnen verdiepen en verbreden. Het doel van de minor Robotica is om studenten te leren om, in opdracht van een klant en in een complexe, multidisciplinaire omgeving, aan een robot te werken. Studenten moeten solliciteren voor een plek in deze populaire minor. Voor de start van de minor kunnen ze aangeven welke opdrachten hun voorkeur hebben. Op basis daarvan worden ze in een team ingedeeld.

Lees meer in het artikel van Delta: Daar komen de robots

Het AD: Studenten TU Delft presenteren acht innovatieve robots

Kaas rijpen

Team: Easy Cheesy
Opdrachtgever: Lely

Team Easy Cheesy werkt aan een volledig autonome kaasrijp-robot. Deze robot kan door een kaasrijp magazijn rijden en behandelt het gehele rijpproces van ruim 3500 kazen van zo'n 16 kg. Hiervoor dient de robot de kazen geregeld te keren zodat deze niet uitzakken. Ook worden de kazen gecoat met een speciale schimmeldodende coating zodat de kaas goed blijft.