Rubicon-financiering voor Davood Farhadi Machekposhti

Nieuws - 22 juli 2019 - Webredactie 3mE

NWO kent zestien onlangs gepromoveerde onderzoekers een Rubicon-financiering toe. Binnen faculteit 3mE is Davood Farhadi Machekposhti, onderzoeker bij de afdeling Precision and Microsystems Engineering, de gelukkige ontvanger van de Rubicon. Hij gaat twee jaar onderzoek doen aan de Harvard University, John A. Paulson School of Engineering and Applied Sciences, naar Flexibele Mechanische Metamaterialen voor Energiebeheer in Microrobots.

Flexibele Mechanische Metamaterialen voor Energiebeheer in Microrobots

Batterijen beperken de schaalbaarheid en energie-autonomie van microrobots. Dit onderzoek richt zich op het ontwikkelen van flexibele mechanische metamaterialen voor energiebeheer in robots die schaalbaar, zacht en autonoom zijn, vergelijkbaar met biologische organisme.

Rubicon-financiering

Het programma Rubicon is bedoeld om jonge, veelbelovende wetenschappers de mogelijkheid te geven internationale onderzoekservaring op te doen. Met een Rubicon-financiering kunnen wetenschappers tot 24 maanden onderzoek doen aan een buitenlandse onderzoeksinstelling. De hoogte van de financiering is afhankelijk van de gekozen bestemming en de duur van het verblijf. Per jaar kan NWO zo'n 60 jonge onderzoekers financieren binnen Rubicon (voor een totaalbedrag van zeven miljoen euro, verdeeld over drie ronden).