Educatie over duurzame woningrenovatie in Xi’an, China

Nieuws - 12 september 2019 - Communications BK

Management in the Built Environment brengt wereldwijd de Nederlandse aanpak onder de aandacht. Deze zomer werd een summer school over duurzame woningrenovatie georganiseerd in samenwerking met Hong Kong Polytechnic University. Hierin werd nadruk gelegd op het laten zien van de MBE benadering op duurzame renovatie van woonwijken.

In de afgelopen 25 jaar lag de focus in China vooral op massaproductie van nieuwe woonwijken met vaak beperkte kwaliteit. Er komt nu meer aandacht voor duurzaamheid en manieren om de kwaliteit van de bestaande woningvoorraad te verbeteren. De samenwerking in deze summer school vergroot het bewustzijn over de mogelijkheden en biedt een Nederlands perspectief op de mogelijkheden voor duurzame woningrenovatie.

Het achtdaagse programma bood studenten van verschillende Chinese universiteiten een mix van lezingen, locatiebezoeken en een groepsproject. Queena Qian, Erwin Mlecnik en Henk Visscher (MBE) organiseerden de summer school in samenwerking met Edwin Chan (Hong Kong Polytechnic), Xi’an University of Architecture and Technology en COual Culture.