Het belang van fundamenteel onderzoek naar glas

Nieuws - 14 februari 2019 - Communication BK

De TU Delft Glass & Transparency onderzoeksgroep heeft de Glas Aanmoedigings Award toegekend gekregen door Bouwend Nederland. De award benadrukt het belang van fundamenteel academisch onderzoek naar glas om nieuwe oplossingen te kunnen ontwikkelen voor de toekomst.

Met de award ondersteunt Bouwend Nederland ook de inspanningen van educatieve instituten voor glasinnovaties. De TU Delft Glass & Transparency onderzoeksgroep bestaat uit onderzoekers van BK Bouwkunde en de faculteit Civiele Techniek en Geowetenschappen. Prototypes van de onderzoeksgroep omvatten onder andere een glazen schommel, een glazen vloer, extreem dunne glaspanelen, glazen bakstenen en nieuwe glasrecepten van industrieel afval.

Onderzoekers: Rob Nijsse, Fred Veer, Christian Louter, Faidra Oikonomopoulou, Ate Snijder, Telesilla Bristogianni, Clarissa Justino de Lima, Lida Barou, Tommaso Venturini, Mariska van der Velden, Rong Yu en Kees Baardolf.