Jorma Vitkala Award voor James O’Callaghan

Nieuws - 12 september 2019 - Communications BK

De tweede Jorma Vitkala Award of Merit werd uitgereikt aan de hoogleraar Architectural Glass voor zijn bijdragen aan de ontwikkeling van glastoepassingen binnen de architectuur.

De jury roemt in het bijzonder het feit dat O’Callaghan niet alleen de grenzen van architectonisch glas verlegt, maar dat hij zijn kennis ook overdraagt aan studenten. “Alle 28 kandidaten doen dat, maar O’Callaghan springt daar bovenuit. Zijn vele mooie toepassingen van glas waarmee hij grenzen verlegt, maar vooral ook zijn overdracht van kennis aan jonge studenten, zijn exemplarisch,” legt Jan-Paul Hautekeer uit, voorzitter van de nominatiecommissie. “De toepassing van glas zal in beeld blijven bij ontwerpers, industrieën en onderzoeksinstellingen door de continue innovatieve vooruitgang en gedurfde nieuwe oplossingen. De Award is ons speciale eerbetoon aan toonaangevende personen die bijdragen aan de ontwikkeling van de glasindustrie.”

De Jorma Vitkala Award werd in 2017 voor het eerst aan Jorma Vitkala uitgereikt. Hij is de initiator en organisator van de GPD_glasconferenties. De prijs werd naar aanleiding van zijn pensioen in het leven geroepen. Lees meer hier.