Studenten Architecture winnen ontwerpprijs voor eco-cabine

Nieuws - 05 december 2019 - Communication BK

Masterstudenten Mickaël Minghetti en Karol Wojtas onderzochten hoe je in een spectaculaire maar kwetsbare omgeving kan wonen. Vectorworks beloonde hun ontwerp voor een eco-cabine met een prijs van $1.000,- en gratis Vectorworks software en training voor de faculteit Bouwkunde.

Het ontwerp van de ‘Wooden Crown’ is geïnspireerd op de omgeving en de natuur en biedt ruimte aan zowel lichaam als geest. De resulterende eco-cabine is gesitueerd in de bossen van Oost-Europa en is eenvoudig te bouwen, duurzaam en gemaakt van houten materialen.

De beschikbaarheid van de software en bijbehorende trainingsmogelijkheden worden verder ontwikkeld door Hans Hoogenboom (AE+T), Aytaç Balci (@hok), Stylos en Vectorworks. Neem contact op met Hans Hoogenboom voor meer informatie.

‘Wooden Crown’, een eco-cabine voor meditatie. Afbeelding door Mickaël Minghetti en Karol Wojtas