Winnend ontwerp nieuwe trap BK Expo

Nieuws - 09 januari 2019 - Communication BK

Het winnende ontwerp voor een nieuwe trap voor de BK Expo verbindt de tentoonstellingsruimte zowel fysiek als visueel met de omliggende ruimtes. Het ontwerp van Veerle Alkemade en Sanne Sophie Hoogkamer is het winnende ontwerp van de Stylos Scala ontwerpcompetitie.

Op 14 juni 2018 werden drie teams uit 14 inzendingen geselecteerd om hun ontwerpen verder uit te werken. Op 29 november 2018 presenteerden de twee overgebleven teams hun ontwerp voor een nieuwe trap voor de BK Expo aan de BK Expo commissie, aan de faculteit en aan Stylos.

Het winnende ontwerp van studenten Veerle Alkemade en Sanne Sophie Hoogkamer is dienend aan de ruimte, waarbij veel expositieruimte behouden blijft. Ook sluit het ontwerp goed aan op het bestaande interieur van de BK-Expo-ruimte en BK City. De doorgang naar de Oostserre is een bruikbare toevoeging tussen de BK-Expo en de Oostserre en creëert bovendien een nieuw podium.

De tweede plaats is voor het ontwerp van Pieter Clemens, Romee van Ese n Emie Klein Holkenborg. Dit ontwerp wordt gezien als een groot architectonisch statement, waarbij de ruimte ook interessant is wanneer er geen expositie plaats zou vinden. De vorm van het ontwerp zou een andere vorm van exposeren toelaten, waarbij de route een belangrijk onderdeel is.

Winnend ontwerp, door Veerle Alkemade en Sanne Sopie Hoogkamer

Tweede plaats, door Pieter Clemens, Romee van Es en Emie Klein Holkenborg