Zes BK publicaties in International Journal of Technology and Design Education

Nieuws - 26 augustus 2019 - Communication BK

Maar liefst zes artikelen over bouwkundig ontwerponderwijs werden gepubliceerd in de laatste editie van het open access tijdschrift. Twintig medewerkers vanuit alle disciplines van de faculteit Bouwkunde droegen bij aan het brede scala aan onderwerpen, van disciplinaire en pedagogische ontwikkelingen tot interdisciplinair leren en het cultiveren van de volgende generatie ontwerpers.

BK Bouwkunde heeft de ambitie om een portfolio voor onderzoek naar onderwijsinnovatie te ontwikkelen. Directeur Onderwijs Roberto Cavallo en bachelor coördinator Remon Rooij leiden dit faculteitsbrede initiatief. Hiermee worden docenten ondersteund en geïnspireerd om hun onderwijs te monitoren, te verbeteren en te innoveren en om meer onderwijzende wetenschappelijke kennis te ontwikkelen over lesgeven en leren. In 2017 is een call gelanceerd - in samenwerking met het 4TU Centre for Engineering Education - over de 'Latest developments in architecture & the built environment design education'. Er is een groeiende expertise op het gebied van lesgeven in ontwerpeducatie. Deze expertise is het waard om te delen binnen de internationale academische gemeenschap. Deze zes artikelen zijn het resultaat van deze onderneming.

Lees meer over de artikelen in het Engels.