Joram van der Velden wint nationale 3 E-Royal Smit BSc prijs

Nieuws - 08 april 2019 - Communication

Joram van der Velden heeft de 3E-Royal Smit nationale competitie voor beste Bachelor afstudeerders gewonnen in het vakgebied Electrical Engineering. Naast Joram viel ook Frank van Veelen in de prijzen met zijn bachelor eindproject ‘Development of battery system and output for the DeciZebro’, waarmee hij de derde prijs behaalde.

Wireless charger for hand held mobile devices
“Het doel van ons bachelor eindproject was om een draadloos oplaadsysteem te maken voor handheld-apparaten met een laag vermogen”, aldus Joram. “De uitdaging zat hem niet in het realiseren van de vermogensoverdracht, dit wordt immers al gedaan sinds de uitvindingen van Nikola Tesla. Ook zijn er al meerdere papers geschreven over systemen met een hoge efficiëntie voor grotere vermogensoverdrachten. De vraag voor ons project was of het ook mogelijk was deze hoge efficiëntie te bereiken bij een kleinere vermogensoverdracht. In de onderzoeksfase zijn we vooral diep de natuurkundige kant van de draadloze vermogensoverdracht ingedoken en dat heeft haar vruchten afgeworpen. De uiteindelijke spoel-tot-spoel efficiëntie was 92.2% waarbij de efficiëntie van het gehele systeem bijna 70% was, een resultaat om trots op te zijn.”

Jaarlijkse 3 E Royal Smit bachelor prijzen
Royal SMIT organiseert in januari van ieder jaar in samenwerking met de Stichting 3E de nationale competitie voor beste BSc afstudeerders van de Nederlandse Technische Universiteiten en Hogescholen in het vakgebied Elektrische Energietechniek en Elektriciteitsvoorziening. De competitie is een stimulans voor studenten in het vakgebied.

3E Royal Smit Studiebeurzen
Ook biedt 3E Royal Smit naast de jaarlijkse BSc prijs mogelijkheden voor het aanvragen van studiebeurzen voor studenten in het vakgebied elektrische energietechniek, hoogspanningstechniek en elektriciteitsvoorziening. Tevens is het mogelijk om een beurs aan te vragen op het gebied van de energietransitie. Meer informatie is te vinden op: www.stichting3e.nl