Nieuwe uitgave van het boek Products for Healthcare gepubliceerd

Nieuws - 10 december 2019 - Communication

Het is twintig jaar geleden dat het eerste boek ‘Products for Healthcare’ is verschenen met daarin de afstudeerprojecten van de faculteit IO op het gebied van gezondheidszorg. Sindsdien zijn meer dan 1000 innovatieve ideeën ontwikkeld, die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan het creëren van de toekomstscenario’s op het gebied van gezondheidszorg. De zevende editie in deze serie, waarin onze meest recente afstudeerprojecten worden gepresenteerd, is nu gepubliceerd.

In dit boek worden 127 voorbeelden van zorginnovaties gepresenteerd waarbij onze studenten laten zien hoe ze complexe vraagstukken in de gezondheidszorg in kaart brengen, gebruikers en verschillende stakeholders erbij betrekken om hun behoeften en verwachtingen te identificeren, kansen en mogelijkheden ontdekken om uiteindelijk zinvolle en duurzame innovaties te creëren om de kwaliteit van de zorg te verbeteren. De afstudeerprojecten opgenomen in dit boek zijn afgerond in de periode 2016-2018.

De projecten zijn onderverdeeld in twaalf categorieën, die de lopende ontwikkelingen in de maatschappij, de gezondheidszorg en het onderzoeksportfolio van onze faculteit weerspiegelen. De categorieën variëren van ontwerpen voor klinische en professionele vaardigheden voor zorgprofessionals tot empowerment van patiënten, ontwerpen voor ouderen en het ontwikkelen van nieuwe innovatieve bedrijfsmodellen voor de gezondheidszorg.

We zien een toename van het aantal projecten van diensten en systemen op het gebied van healthcare en empowerment van patiënten wat in lijn is met de trends en ontwikkelingen in de gezondheidszorg. De categorieën in dit boek hangen nauw samen met ons onderzoeksportfolio. Nieuwe onderwerpen worden vanuit onze onderzoeksprogramma’s gedefinieerd en worden geïmplementeerd en onderzocht in onze onderwijsprojecten. De resultaten en bevindingen hiervan worden vervolgens teruggekoppeld in ons onderzoeksportfolio. Op deze manier voeden onderzoek en onderwijs elkaar met nieuwe onderwerpen, inzichten en samenwerkingsverbanden.

Laat dit boek ons inspireren om waardevolle samenwerkingen aan te gaan om zo nieuwe en duurzame toekomstscenario’s voor de gezondheidszorg te creëren.