Prijsuitreiking Connected Kitchen Service roadmaps voor Arçelik

Nieuws - 18 december 2019 - Communication

Giulia Bacchi, Berend Fischer, Aozhe Liu en Jurriaan van Rijswijk, allen SPD-masterstudenten van de faculteit Industrieel Ontwerpen, hebben de Design Roadmapping-award toegekend gekregen voor de best gevisualiseerde en meest gedurfde roadmap.

Tony Weichselbraum, ontwerpmanager van de onlangs geopende Arçelik Design Studio in Amsterdam, overhandigde de prijs aan het team samen met Lianne Simonse, mastercoördinator van het vak Design roadmapping.

Arçelik, een toonaangevende fabrikant van huishoudelijke apparaten met merken als BEKO en Grundig, gaf de opdracht voor het Connected Kitchen-project waarbij 24 teams werden uitgedaagd een toekomstvisie en een roadmap met nieuwe voorstellen voor digitale diensten te ontwerpen. Vijf Design Roadmapping-teams presenteerden hun eindresultaten aan Tony, die vergezeld werd door Serdal Korkut Avci (directeur Industrial Design), Gizem Durakoğlu (Senior User experience designer) en Baron Tigrel (Senior Industrial designer). De jury kreeg veel inspiratie voor toekomstige diensten in de keuken en gaven hun feedback.

Naast het winnende team werden twee andere teams uitgenodigd om hun werk bij Arçelik voort te zetten: het team van Wenhao Li, Ruud Nagtzaam, Carolijn Schrijver, Till Stackmann en Aniek Toet, en het team van Adelaida Gutierrez Aristizabal, Finn Kooijman, Marieke Rietema, Hanchu Sun, Lorenzo Wobben en Zhenja Zheng.

Sinds 1995 houdt Arçelik zich bezig met de productie en marketing van duurzame consumptiegoederen, consumentenelektronica, kleine huishoudelijke apparaten en keukenaccessoires, evenals met het verlenen van after-salesservices. De ontwerpstudio van Amsterdam richt zich op het ontwerpen van digitale diensten voor de Europese markt.

Dank aan alle docenten die de Design Roadmapping-cursus mogelijk hebben gemaakt: Gerd Kortuem, Hanne Lindholt Caspersen, Eva Frese, Bart Bluemink, Deborah Nas en student-assistent Lennart Schut.