Interactive Environment-studenten onthullen complete kantoorinrichting bij AMS

Nieuws - 24 januari 2019 - Communication

Op 23 januari onthulden studenten van de Interactive Environment-minor zes projecten die bij elkaar een complete kantoorinrichting vormen bij AMS in Amsterdam. Het doel is om kennis delen en samenwerken te stimuleren. De komende maanden werken mensen in dit ontworpen ‘living lab’.

De zes ontwikkelde prototypes vormen tezamen een slim en interactief ecosysteem:

1.       Co-Zone is een plek waar iedereen zijn of haar flexibele werkplek kan personaliseren, tot aan het lokale klimaat toe.

2. De persoonlijke timer Gemma helpt jou om je werk te organiseren en houdt je actief.

3.       De Community Garden is een relax- en ontmoetingsplek voor de hele vloer. Hier kun je heerlijk ontspannen en voor de gezamenlijke plantjes zorgen.

4.       Topo visualiseert de huidige en oude projecten van AMS in de stad Amsterdam. Een herkenbare ontmoetingsplek om bezoek te ontvangen en kennis te laten maken met het instituut.

5.       Gebruik de slimme Booking Display om jouw meetingruimte te reserveren.

6.       Een meeting vol onderwerpen, maar zo weinig tijd! Meet biedt uitkomst door de planning van een vergadering realtime te visualiseren.

7.       Bonus: Membrain visualiseert als laatste het gehele slimme kantoor-ecosysteem voor iedereen die de afdeling opstapt. Zo weet je waar het behaaglijk warm of juist heerlijk koel is. Waar het druk is, of waar je juist heerlijk rustig kunt werken. Vergeet je de plantjes niet?

Aan de hand van verzamelde gebruiksdata zullen een aantal masterstudenten in een later stadium onderzoek verrichten en verbeteringen van de prototypes doorvoeren. Benieuwd naar werken in deze omgeving? Kom langs bij AMS in Amsterdam en ervaar het zelf.