Dasha Simons door IO genomineerd voor TU Delft Best Graduate Award 2019

Nieuws - 23 oktober 2019 - Communication

Het Universiteitsfonds Delft reikt ieder collegejaar de prijs uit voor de beste afstudeerder van de TU Delft. Elke faculteit draagt haar beste afstudeerder voor. Dasha Simons is dit jaar door de faculteit IO voorgedragen. De bekendmaking van de winnaar vindt plaats op dinsdag 12 november.

Dasha voltooide haar master in Strategic Product Design. Voor haar proefschrift ‘Design for fairness in AI’ onderzocht en creëerde Dasha manieren om AI (artificial intelligence)-teams te ondersteunen bij de ontwikkeling van eerlijkere AI door ontwerp. Deze worden ondersteund door uitgebreid theoretisch en veldonderzoek. Ze combineerde kritische en strategische ontwerpmethodologieën om een ​​theoretisch kader te creëren. Dit diende als input voor het ontwerpen van een organisatorische rol met een bijbehorende toolset voor ethische AI-ondersteuningsprocessen.

De resultaten zijn met succes getest met IBM en hun klanten. Indien (met succes) geïmplementeerd, kan het ontwerp een positieve wereldwijde impact hebben.

TU Delft Best Graduate Award Ceremony 2019

Op dinsdag 12 november (16:00 uur) in de Aula van de TU Delft worden de Best Graduate Awards tijdens de TU Delft Best Graduate Award Ceremony uitgereikt. De acht beste afstudeerders geven tijdens deze plechtigheid een korte presentatie over hun afstudeerwerk. Zij ontvangen ieder de Best Graduate Medal en Certificate of Excellence plus een geldbedrag van € 1.000. De winnaar ontvangt nog eens € 2.500 extra. Je bent van harte welkom om aanwezig te zijn bij de prijsuitreiking.