IO-student ontwikkelt nieuwe ontwerpmethode voor betere repareerbaarheid

Nieuws - 11 september 2019 - Communication

Met zijn onderzoeks- en ontwerpproject bij Philips, studeerde IO-masterstudent Francesco de Fazio op vrijdag 30 augustus af met een 10 (cum laude). Met de begeleiding van zijn afstudeermentoren, Conny Bakker en Bas Flipsen, ontwikkelde Francesco een methode om stofzuigers opnieuw te ontwerpen, waardoor ze beter te repareren zijn en beter passen in verschillende circulaire economiestrategieën.

Francesco heeft een grote bijdrage geleverd aan het onderzoek van de onderzoeksgroep Design for Sustainability die zich richt op strategieën voor circulaire economie en de veranderingen die dit met zich meebrengt voor het ontwerpen van de productarchitectuur. De resultaten van zijn werk ‘Enhancing Consumer Product Repairability’ zijn te vinden op de TU Delft Repository.