Nog een voorstel voor Delft Design for Values geaccepteerd

Nieuws - 11 september 2019 - Communication

Naast het voorstel van onder andere Abhigyan Singh en David Keyson, dat eerder vermeld werd, is ook het voorstel ‘VALUAD - Values in Urban Area Development: a quick start video for multi-stakeholder collaborations’ goedgekeurd door het Delft Design for Values (DDfV) Open Subsidy-programma. Het team, dat onder andere bestaat uit Marina Bos-de Vos (faculteit IO), heeft hiervoor ook € 7.000 toegekend gekregen.

Het voorstel betreft een vervolgproject op de eerder gefinancierde tutorial ‘Mitigating Value Conflicts in Business Model Designs for Creative Projects’. Aan de hand van een voorbeeldcase in gebiedsontwikkeling wil het team in dit vervolgproject laten zien hoe verschillende waarden in een complexe en dynamische multi-stakeholdersetting samengebracht kunnen worden. In de vorige tutorial lag de focus op het bedrijf van de creatieve professional, dit keer zal de focus juist liggen op hoe je het samen doet. Dit is en wordt steeds meer de dagelijkse realiteit voor ontwerpers.

Het DDfV Open Subsidy-programma nodigde onderzoekers van de TU Delft uit die werken aan ontwerpen voor waarden om hun projectvoorstellen in te dienen. Financiering tot € 7.000 kon worden aangevraagd voor interfacultaire projecten die bijdragen aan ‘ontwerp voor waarden’-onderzoek.