Voorstel voor Delft Design for Values geaccepteerd

Nieuws - 04 september 2019 - Communication

Het voorstel ‘Values in peer-to-peer energy exchanges in smart decentralised energy systems’, ingediend door IO-postdoc Abhigyan Singh, is goedgekeurd door het Delft Design for Values (DDfV) Open Subsidy-programma en heeft € 7.000 toegekend gekregen. Het voorstel breidt de bevindingen van het promotieonderzoek van Abhigyan uit. Professor David Keyson van de faculteit van IO en Zeki Erkin van EWI zijn mede-aanvragers.

Het team ontwikkelt een subsidieaanvraag voor de ideeën voor TKI Urban Energy. De ambitie is om een ​​groot multidisciplinair onderzoeksvoorstel op te zetten dat gericht is op het begrijpen, faciliteren en ontwerpen van meerdere waarden in peer-to-peer-energie-uitwisselingen. Verschillende industriële instellingen, zoals Blocklab, Greenchoice, Stedin en Rabobank hebben hun krachten al gebundeld voor het ontwikkelen van het subsidievoorstel. DDfV Open Subsidy zal helpen bij het voorbereiden van deze grotere subsidie.

Het DDfV Open Subsidy-programma nodigde onderzoekers van de TU Delft uit die werken aan ontwerpen voor waarden om hun projectvoorstellen in te dienen. Financiering tot € 7.000 kon worden aangevraagd voor interfacultaire projecten die bijdragen aan ontwerp voor waardenonderzoek.