IAWA-beurs 2019 voor Julia Radius

Nieuws - 11 november 2019

Masterstudent Julia Radius heeft de IAWA-studiebeurs 2019 voor TU-studenten ontvangen. Deze beurs wordt jaarlijks toegekend door de International Aviation Womens Association (IAWA) ter ondersteuning van vrouwen die een studie volgen in de lucht- of ruimtevaartsector. In oktober heeft Julia in Lima (Peru) tijdens de jaarlijkse IAWA conferentie haar studiebeurs in ontvangst genomen, samen met vijf andere studenten.

"In Lima kreeg ik de kans om veel inspirerende vrouwen te ontmoeten. In een paar dagen tijd heb ik geleerd over vliegtuigleasingmarkten, vracht, additive manufacturing, certificering en traceerbaarheid, stedelijke mobiliteit, de menselijke factor in autopilots, diversiteit en carrièreplanning. Maar belangrijker: ik ontmoette een groep vrouwen die elkaar willen helpen groeien en deel willen uitmaken van de verandering die we willen zien", zegt Julia Radius.

Op 27 november 2019 zal Julia Maggie Philbin (CEO Teentech) live op het podium interviewen tijdens het IAWA 2019 European Leadership Forum.