Bartel Van de Walle nieuw lid van WOTRO stuurgroep

Nieuws - 29 oktober 2019 - Webredactie

De raad van bestuur van NWO heeft TBM professor Bartel Van de Walle benoemd als lid van de stuurgroep van WOTRO Science for Global Development. WOTRO is zeer verheugd om Van de Walle te mogen verwelkomen als nieuw lid van de stuurgroep, onder andere vanwege zijn bijdragen om wetenschap buiten de universiteitsmuren en in de samenleving te brengen. Aan de TU Delft is Van de Walle tevens lid van de stuurgroep van TU | Delft Global Initiative.

Van de Walle’s (onderzoeks)ervaring in landen in Afrika, het Midden-Oosten en China zullen zeer waardevol zijn voor de WOTRO stuurgroep. De andere stuurgroepleden en WOTRO kijken er ook naar uit om samen te werken vanwege zijn ondernemerschap, zijn ambitie om snel stappen te maken en zijn vermogen om mensen met verschillende achtergronden samen te brengen en bij te dragen aan de ontwikkeling van een gedeelde visie.

Over NWO WOTRO
Als domeinoverstijgend initiatief binnen NWO programmeert, financiert en faciliteert WOTRO Science for Global Development onderzoek voor inclusieve mondiale ontwikkeling. De WOTRO-programma’s zijn gericht op het leveren van kennis en kunde die bijdraagt aan duurzame oplossingen voor maatschappelijke en ecologische problemen in lage- en middeninkomenslanden.