Marinus van Haaften ontvangt NWO Promotiebeurs voor Leraren

Nieuws - 20 juni 2019 - Webredactie

Marinus van Haaften heeft een Promotiebeurs voor Leraren ontvangen. Hij is een van de 26 laureaten. Met de beurs krijgen leraren de kans zich verder te ontwikkelen en de aansluiting tussen universiteiten en scholen te versterken. Van Haaften is onderzoeker bij TBM en werkzaam bij Hogeschool Inholland. Zijn promotie onderzoek richt zich op het voorspellen van productie en modelleren van het marktaanbod in glasgroenten.

Prognosemodel

Van Haaften ontwikkelt een gaming simulatie om verschillen tussen prognose en marktaanbod te verkleinen. Om een betere oogstprognose te verkrijgen en strategisch gedrag van ketenpartners in beeld te brengen. Een nauwkeuriger prognosemodel zorgt voor stabielere verhoudingen tussen ketenpartners. Samen met duidelijkheid omtrent strategisch gedrag leidt dit tot een evenwichtiger marktaanbod.

Over de Promotiebeurs voor Leraren

De Promotiebeurs voor Leraren is gestart in 2011. Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap stelt jaarlijks 9,5 miljoen euro beschikbaar voor de promotietrajecten. NWO beoordeelt en selecteert de aanvragen. Belangrijk bij het promotieonderzoek is dat de opgedane kennis en onderzoekservaring ten goede komen aan de wetenschap én aan de onderwijspraktijk.