Jong Talent Prijzen voor studenten TNW

Nieuws - 05 december 2019 - Communication TNW

Elk jaar in november reikt de KHMW, het oudste “Geleerde Genootschap” in Nederland, de Jong Talent Prijzen uit. Studenten van technische en exacte opleidingen krijgen dan verschillende afstudeer- en aanmoedigingsprijzen. Een overzicht van de winnaars van TNW van dit jaar.

Vier eerstejaars TNW’ers hebben een Jong Talent aanmoedigingsprijs van 500 euro gekregen, voor de beste studieresultaten op hun vakgebied in het eerste studiejaar. Het gaat om:

Esther Spruit
Natuurkunde en technische natuurkunde

Myrthe Willemsen
Chemistry of Materials, Chemistry of Life, Chemical Conversion

Daan Hoogers
Tjeerd de Jong
Scheikunde

Een speciale vermelding is er voor Marta Pita Vidal, die eerder verkozen werd tot Best Graduate van TNW. Zij heeft één van de drie Shell Afstudeerprijzen voor Natuurkunde (en daarmee 5.000 euro) gewonnen, voor haar scriptie ‘Development of nanowire-based fluxonium devices’. De jury was “zeer onder de indruk van de kwaliteiten en belofte van Vidal, van de kwaliteit van haar onderzoeksverslag en het diepe inzicht dat zij in de complexe materie laat zien, en achtte haar dan een zeer waardig ontvanger van de Shell Afstudeerprijs voor de Natuurkunde”, aldus het juryrapport.

Zie voor de overige Jong Talent Prijzen van de KHMW deze website.