Martin Verweij verkozen tot Fellow van de Acoustical Society of America

Nieuws - 04 juni 2019 - Communication ImPhys

De Executive Council van de Acoustical Society of America heeft Martin Verweij verkozen tot Fellow voor zijn bijdragen aan niet-lineaire medische echografie. De prestigieuze Fellow-titel wordt door academies toegekend aan leden die een blijvende invloed hebben op hun wetenschappelijk vakgebied en een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de organisatie van de desbetreffende academie

Martin Verweij is universitair hoofddocent in de sectie Acoustical Wavefield Imaging van de afdeling Imaging Physics van TNW en aan de afdeling Biomedical Imaging van het Erasmus MC.

De prestigieuze Fellow-titel wordt door academies toegekend aan leden die een blijvende impact hebben gehad op hun wetenschappelijk vakgebied en een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de organisatie van de desbetreffende academie. De Acoustical Society of America is de grootste en meest invloedrijke organisatie op het gebied van akoestiek. Martin Verweij is verkozen 'for contributions to nonlinear medical ultrasound', wat vooral verwijst naar zijn uitvinding en de opeenvolgende ontwikkeling van de Iterative Nonlinear Contrast Source-methode voor het berekenen van niet-lineaire ultrasone velden in biomedisch weefsel met complexe eigenschappen.

Zijn andere onderzoek betreft de ontwikkeling van medische ultrasone matrixtransducers, en akoestische bundelvorming en beeldvorming. Hij is ook Associate Editor van de 'Journal of the Acoustical Society of America' en lid van de 'Technical Committee for Biomedical Acoustics and Computational Acoustics'.

Voor meer informatie over de Acoustical Society of America kun je terecht op de website van de Acoustical Society of America.