€400k voor 4D regeneratieve geneeskunde

Nieuws - 23 januari 2019 - Delft Bioengineering Institute

Medical Delta, de samenwerking tussen TU Delft, Leiden University, LUMC en Erasmus MC Rotterdam, financiert twaalf nieuwe onderzoeksprojecten die zich richten op duurzame oplossingen voor de gezondheidszorg. Amir Zadpoor werkt met collega’s uit Leiden en Rotterdam aan weefselregeneratie met behulp van stamcellen en printtechnologie.

Amir Zadpoor (3mE, Biomechanical Engineering): "We richten ons op het bot-kraakbeen-interface en de lever, wat zeer complexe weefsels zijn om te regenereren. We noemen ons project 4D omdat we willen dat onze 3D-biomaterialen hun vorm of eigenschappen in de loop van de tijd kunnen veranderen. Toepassingen van de ontwikkelde weefsels zijn bijvoorbeeld het reconstrueren van bot- of kraakbeenletsel en het bestuderen van leverziekten, waarbij we patiënt-specifieke stamcellen kunnen gebruiken.”

De twaalf Medical Delta-programma's zullen elk bijna 400.000 euro ontvangen.

Bron: TU Delta, Twelve new Medical Delta Projects

Amir Zadpoor: "We richten ons op het bot-kraakbeen-interface en de lever, wat zeer complexe weefsels zijn om te regenereren. (Foto: TU Delft)