Nieuw hoofdkantoor Oldelft Ultrasound op TU Delft Campus

Nieuws - 04 november 2019 - Webredactie Communication

Op dinsdag 29 oktober is de ceremoniële eerste paal van het nieuwe hoofdkantoor van Oldelft Ultrasound geschroefd. Hiermee verwelkomt TU Delft Campus wederom een innovatief bedrijf op het zuiden van de campus. Oldelft Ultrasound ontwikkelt innovatieve ultrasone transducers voor de medische industrie. Het technologiebedrijf werkt hiervoor samen met onderzoekers van TU Delft en de Erasmus Universiteit Rotterdam. Door fysiek onderdeel te worden van het ecosysteem van TU Delft Campus kan de samenwerking worden geïntensiveerd.

Oldelft Ultrasound ontwikkelt, produceert en levert high-tech innovatieve ultrasone transducers aan producenten van medische apparatuur wereldwijd. Voor het snelgroeiende bedrijf van circa 75 medewerkers is de bestaande huisvesting op Delftechpark te klein en niet optimaal ingericht op de bedrijfsprocessen. De verwachting is dat het natuurinclusieve en circulaire gebouw in december 2020 wordt opgeleverd.

Rob Smallenburg, CEO van Oldelft, is zeer content met de nieuwe locatie. “We zijn immens trots op ons nieuwe hoofdkantoor op de TU Delft Campus. Dit prachtige gebouw stelt ons in staat verder te groeien en de inrichting van onze R&D en productiegebieden te optimaliseren. We werken inmiddels al lang samen met verschillende faculteiten en zien uit naar een uitbreiding van deze succesvolle samenwerking met TU Delft!”

Nicoly Vermeulen, collegelid TU Delft, is trots dat Oldelft Ultrasound ervoor kiest zich op de TU Delft Campus te vestigen: “We zien veel mogelijkheden om samen te werken, zowel in wetenschappelijke projecten als in de ontwikkeling van innovatieve medische instrumenten, bijvoorbeeld in living labs. Daarnaast is de komst van Oldelft Ultrasound een verdere versterking van de TU Delft Campus als technologisch ecosysteem waar bedrijven en kennisinstellingen samen werken aan baanbrekende innovaties.”

Het nieuwe onderkomen van Oldelft wordt ontwikkeld, ontworpen en gerealiseerd door cepezed. Het gebouw wordt door a.s.r. real estate verworven namens het ASR Dutch Science Park Fund. Na het pand van Exact, is dit het tweede gebouw dat het fonds verwerft op de TU Delft Campus.

Foto: cepezed | Lucas van der Wee