TU Delft 37e in QS Graduate Employability Ranking 2020

Nieuws - 19 september 2019 - Webredactie Communication

In de QS Graduate Employability Ranking 2020 die vandaag is verschenen staat de TU Delft op positie 37 wereldwijd. Vorig jaar stond de TU Delft op 41. Hiermee staat de universiteit in de top 7% van deze top 500 lijst.

‘Employability’
Deze ranglijst tracht te meten (1) hoe goed de reputatie van een instelling is bij werkgevers, (2) in hoeverre de instelling een voedingsbodem is voor ‘hoogpresteerders’, (3) in welke mate instellingen verbonden zijn met bedrijven en (4) hoe aantrekkelijk afgestudeerden van een instelling zijn voor werkgevers.

Belangrijkste bijdrage aan de maatschappij
Tim van der Hagen, rector magnificus en collegevoorzitter: “Onze studenten vinden vlot een baan en bij contacten met het bedrijfsleven horen we dat bedrijven tevreden over ze zijn. Het is goed te zien dat deze wereldwijde ranglijst dat bevestigt.  Onze alumni zijn onze grootste bijdrage aan de samenleving.”

Rankings
De ranglijsten van QS horen, samen met de THE- en de Shanghai-rankings, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. QS en THE maken daarnaast ranglijsten die inzoomen op o.a. reputatie en ‘employability’.  Elk van de ranglijsten is anders samengesteld en heeft zijn eigen focus en beperkingen. De ranglijsten zijn vooral belangrijk voor studenten en wetenschappers die zich internationaal oriënteren op een studie of loopbaan.

Kijk voor meer informatie op Top Universities.
over de positie van de TU Delft op verschillende ranglijsten.