TU Delft 53e in THE University Employability Ranking

Nieuws - 29 november 2019 - Webredactie Communication

In de Times Higher Education Global University Employability Ranking 2019 staat de TU Delft op de 53e plaats, twee plaatsen hoger dan vorig jaar. Deze top 250 wil laten zien hoe recruiters van grote bedrijven universiteiten beoordelen op het voorbereiden van studenten op de arbeidsmarkt. De TU Delft is opnieuw de best genoteerde Nederlandse universiteit.

41 landen
In deze ranglijst komen universiteiten uit 41 landen voor. Frankrijk, Duitsland, China, Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten zijn het beste vertegenwoordigd in de lijst. De VS scoren het hoogste in de top 10 met 6 universiteiten.

Duizenden managers bevraagd
De ranglijst is gebaseerd op een Global University Employability Survey die is ontworpen door het Franse HR consultancy bedrijf Emerging, uitgevoerd door Trendence en gepubliceerd door Times Higher Education. 2.500 Recruitment managers en 5.500 managing directors van internationale bedrijven werden gevraagd om deel te nemen aan het onderzoek.

Ranglijsten
Times Higher Education is bekend van de jaarlijkse World University Rankings, die vooral kijkt naar wetenschappelijke impact van publicaties. De THE-Ranking hoort, samen met de Shanghai-ranking en de QS-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is net even anders samengesteld en heeft zijn eigen voordelen en beperkingen. Ze zijn voor universiteiten vooral van belang voor het aantrekken van internationaal talent, omdat ze door internationale studenten en wetenschappers veel geraadpleegd worden.

Lees hier het artikel van THE.