TU Delft stijgt verder in de QS World University Ranking

Nieuws - 19 juni 2019 - Webredactie Communication

De TU Delft is twee plaatsen gestegen in de nieuwe QS World University Ranking. De universiteit ging van de 52e naar de 50e plaats. Met deze positie bevindt de TU Delft zich in de top 5% van best presterende universiteiten in de QS Ranking. Sinds 2014 is de TU Delft in deze lijst 45 plaatsen gestegen.

QS heeft dit jaar meer dan 1600 universiteiten geëvalueerd, waarvan er 1001 in de uiteindelijke lijst staan. De indicatoren voor deze ranking zijn wetenschappelijke reputatie, reputatie bij werkgevers van alumni, citaties per wetenschappelijk medewerker, student/staf ratio, internationale studenten en internationale medewerkers. Op vrijwel alle indicatoren is de TU Delft dit jaar gestegen.

De QS-Ranking hoort, samen met de Shanghai-ranking en de THE-ranking, bij de toonaangevende universiteitsranglijsten in de wereld. Elk van deze ranglijsten is net even anders samengesteld en heeft zijn eigen voordelen en beperkingen. Ranglijsten zoals deze van QS zijn voor universiteiten vooral van belang voor het aantrekken van internationaal talent.