Nieuwe editie Vriendenbericht juni 2019

Nieuws - 18 juni 2019

Nieuwe editie Vriendenbericht

Onlangs ontvingen donateurs en relaties van het Universiteitsfonds de juni 2019 editie van het Vriendenbericht. Op de cover staat prof.dr.ir. Marcel Reinders. De onderzoeksgroep van Reinders, verbonden aan de Faculteit Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica (EWI), doet onderzoek naar de ziekte van Alzheimer. In samenwerking met het Alzheimercentrum Amsterdam, Amsterdam UMC wordt er vooral gekeken naar mensen die alzheimer tot op een extreem hoge leeftijd ontlopen. Lees er meer over in het Vriendenbericht op pagina 4.

In dit Vriendenbericht ook aandacht voor de Flying-V. Onderzoekers van de TU Delft werken aan een nieuw type vliegtuig dat in de toekomst op lange afstanden beduidend energiezuiniger kan vliegen dan de huidige generatie verkeersvliegtuigen. Ter ere van haar 100ste verjaardag, maakt KLM met een prachtige donatie aan het Universiteitsfonds Delft dit project mogelijk. Lees er meer over op pagina 14.

Bekijk het Vriendenbericht hier