Jaap Harlaar en Gerjo van Osch benoemd tot Medical Delta hoogleraar

Nieuws - 18 juni 2020 - Webredactie 3mE

Vandaag maakte Medical Delta, het interdisciplinaire samenwerkingsverband voor technologische oplossingen in de zorg,  negen nieuwe Medical Delta hoogleraren bekend. Van de faculteit 3mE zijn Jaap Harlaar, professor Biomechatronics & Human Machine Control, en Professor Gerjo van Osch, deeltijd hoogleraar Integrative Cartilage Regeneration bij de afdeling BioMechanical Engineering en Principal Investigator Orthopaedics & Otorhinolaryngology bij het Erasmus MC, benoemd.

De negen nieuwe Medical Delta hoogleraren stellen zich hier voor:

De hoogleraren  ontvangen een dubbelbenoeming bij tenminste twee van de vijf Zuid-Hollandse academische instellingen (LUMC, Universiteit Leiden, TU Delft, Erasmus MC, Erasmus Universiteit) die zijn aangesloten bij Medical Delta. De hoogleraren zetten zich in voor interdisciplinair onderzoek op het gebied van health & technology. Zij sluiten zich aan bij de dertien actieve Medical Delta hoogleraren die in voorgaande jaren door de academische instellingen zijn benoemd.

Medical Delta
Medical Delta is een interdisciplinaire samenwerking van meer dan 280 wetenschappers van Erasmus Universiteit, Erasmus MC, TU Delft, LUMC, Universiteit Leiden en hogescholen die samen met bedrijven en overheden aan technologische oplossingen voor de zorg werken.