Comenius-beurs Teaching Fellowship voor Angeliki Sioli

Nieuws - 04 augustus 2021 - Communication BK

De onderwijsprojecten die de Comenius-beurzen van 2021 hebben gekregen, zijn bekend gemaakt. De TU Delft telt maar liefst drie winnaars, waarvan Angeliki Sioli (universitair docent Bouwkunde) de Teaching Fellowship heeft ontvangen.

The Space of Words: Modelling Spatial Atmospheres through Language

Angeliki heeft een beurs ontvangen voor het pedagogische project 'The Space of Words: Modelling Spatial Atmospheres through Language', een nieuw onderwerp in het architectuuronderwijs: het modelleren van atmosferen van ruimte door het gebruik van geschreven en mondelinge taal.

Gebaseerd op recente bevindingen in de neurowetenschappen - die aantonen dat taal en verbeelding samenwerken in de hersenen - innoveert 'The Space of Words' door taal te gebruiken voor een nieuw doel: het verbeelden van ruimtelijke sferen. Hoewel taal aanwezig is in het architectuuronderwijs, wordt het nauwelijks onderzocht als een element voor verbeelding. The Space of Words' zal dus het begrip van de volgende generatie architecten van ruimtelijke atmosferen bevorderen, door het gebruik van taal als een kritische parameter van verbeelding.

Het project wordt getest in de studierichting 'MSc1: Ways of Doing' (AR1MET011) en richt zich op een belangrijk pedagogisch probleem van de beginfasen van het masterniveau onderwijs. Het project zal zich richten op de aanzienlijke moeilijkheden voor productieve en creatieve samenwerking tussen eerstejaarsstudenten, veroorzaakt door hun zeer diverse educatieve en culturele achtergronden. Daartoe zal het project inspelen op twee vaardigheden die de eerstejaars al gemeen hebben: de sociale bereidheid om zich via taal uit te drukken en het vermogen om aan te voelen hoe verschillende atmosferen in de ruimte hun ervaringen en emoties beïnvloeden.

Headerfoto: Unsplash (Kelly Sikkema)

Meer informatie

De andere twee winnaars van de TU Delft zijn Dr Rebecca Price (IO) en Pleun Hermsen (3mE). Voel je je door deze prestaties en andere toegekende Comenius-projecten geïnspireerd om je kandidaat te stellen voor volgend jaar? Neem een kijkje op de website van de Teaching Academy voor meer informatie over de thema's 2021-2022 en een overzicht van de procedures en deadlines. De winnaars ontvangen een subsidie voor de vernieuwing en verbetering van het hoger onderwijs en worden ook lid van het Comenius Network of Educational Innovators, dat zich richt op kennisuitwisseling en -verspreiding.