Reginald Fessenden Award voor Evert Slob

Nieuws - 22 oktober 2020 - Webredactie CiTG

Evert Slob (Professor of Geophysical Electromagnetic Methods) heeft een vooraanstaande award toegekend gekregen van de Society of Exploration Geophysicists voor zijn bijdrage aan wetenschappelijke en technologische vooruitgang op het gebied van elektromagnetische interferometrie.

De Reginald Fessenden Award wordt uitgereikt aan een persoon die een specifieke technische bijdrage heeft geleverd aan de exploratiegeofysica, zoals een uitvinding of een theoretische of conceptuele vooruitgang, die naar het oordeel van het Honors and Awards Committee en de Raad van Bestuur een bijzondere erkenning verdient. Hieronder de motivatie van de Honors and Awards commissie:

Evert Slob heeft belangrijke wetenschappelijke en technologische vooruitgang op het gebied van elektromagnetische interferometrie bijgedragen in een reeks papers van 2007 tot 2013, hoewel deze papers slechts een kleine selectie vormen van zijn meer dan 120 publicaties. Wat duidelijk blijkt uit dit oeuvre is de kracht van Slob's theoretische basiskennis en zijn vermogen om volledig nieuwe theoretische en methodologische gebieden te creëren die voorheen buiten het bereik van de meeste academici of de industrie vielen. Er wordt ook opgemerkt dat Slob een aanzienlijk deel van zijn wetenschappelijke inspanningen besteedt aan het ondersteunen, betrekken en begeleiden van studenten en postdoctorale wetenschappers.

Meer informatie
Voor meer informatie kun je terecht op de website van de Society of Exploration Geophysicists.