TU Delft trots op hoge posities in de wereldwijde QS Subject ranking

Nieuws - 04 maart 2020 - Webredactie

In de QS World University Rankings by Subjects, die vandaag is verschenen, staat de TU Delft wereldwijd op een tweede plaats in het vakgebied Civil and Structural Engineering, waarmee onze faculteit haar wereldwijde toppositie verder versterkt.

QS plaatst de TU Delft op een 15e positie in de brede categorie Engineering & Technology. In totaal staan negen vakgebieden van de TU Delft in de wereldwijde top 20 en is de TU Delft in elf vakgebieden de hoogst genoteerde Nederlandse universiteit.Ook in het vakgebied Architecture/Built Environment staat de TU Delft wereldwijd op de tweede plaats. Daarnaast valt de 13e positie voor Environmental Sciences op; de universiteit zet al een aantal jaren in op onderwijs en onderzoek op het gebied van duurzame energie en het klimaat.

Compliment

Tim van der Hagen, rector magnificus en collegevoorzitter, is heel tevreden met de resultaten. “In de verschillende ranglijsten zie je de laatste jaren dat de competitie steeds sterker wordt en er nieuwe partijen meedingen naar de top. Dat de TU Delft haar positie op een groot aantal vakgebieden desondanks versterkt, is een mooi compliment voor iedereen die zich inzet voor de kwaliteit van ons onderwijs en onderzoek. De lijsten zijn een inspiratie om te blijven investeren in kwaliteit.”