Mentale gezondheid monitoren tijdens en na COVID-19-crisis

Nieuws - 16 april 2020 - Communication

Hoe beïnvloedt COVID-19 de welzijn van mensen wereldwijd? Wat kunnen we hieraan doen? MyWellnessCheck.org is een vriendelijk ontworpen assessment-dienst die organisaties helpt om beter te begrijpen hoe hun mensen eraan toe zijn, en wat ze kunnen doen om hen beter te ondersteunen.

Een internationaal onderzoeksteam van Industrieel Ontwerpen, TU Delft, wil in totaal 10.000 deelnemers werven voor een assessment van hun mentale gezondheid en welzijn tijdens de COVID-19-crisis. Onderzoeksleider Derek Lomas: “Dit is een unieke situatie wereldwijd, dat ons uitdaagt om na te denken over de fundamenten van onze samenleving. Als we graag menselijk welzijn willen ondersteunen en verbeteren, moeten we het op één of andere manier meten. We passen mensgericht ontwerpen toe om de druk van een dergelijke assessment weg te nemen, en oplossingen voor mentale gezondheid en welzijn te verbeteren.

My Wellness Check start met universiteiten helpen anonieme welzijn informatie te verzamelen van sociaal geisoleerde studenten en medewerkers. Met meer inzicht in de zelfrapportage over gezondheid en welzijn, stellen de onderzoekers dat universiteiten op deze manier betere voorzieningen voor deze studenten en werknemers kunnen treffen.

Meer informatie, recente updates en contact

Wil je meer weten? Kijk dan op MyWellnessCheck.org