IO-studente Natalie Wochner wint Facebook-Funka Accessibility Hackathon

Nieuws - 10 december 2020 - Communication

Het Zweedse adviesbureau Funka heeft, samen met socialmedia-bedrijf Facebook, onlangs aangekondigd dat IO-masterstudente Natalie Wochner hun Accessibility Hackathon heeft gewonnen met haar 'Follow Me'-design. Deze navigatiegids voor mensen met een visuele beperking helpt hen om boodschappen te doen zonder dat ze uitgeput raken door te proberen een product te vinden.

Natalie ontwikkelde 'Follow Me' tijdens het mastervak Advanced Concept Design, met het Bartimeus Fonds als opdrachtgever. "Follow Me is een creatieve, praktische en haalbare oplossing en heeft een groot potentieel om een significante impact te hebben op mensen met gezichtsverlies. We geloven dat het ook van groot nut kan zijn voor mensen met cognitieve beperkingen en willen je sterk aanmoedigen om deze oplossing te blijven promoten en gelijke toegang voor iedereen te bevorderen", zegt Mike Shebanek, hoofd Toegankelijkheid bij Facebook en voorzitter van de Hackathon-jury. Natalie Wochner ontvangt een Oculus Quest 2 voor haar winnende inzending.