VEDIS Retail Scriptieprijs voor IO-alumna

Nieuws - 29 januari 2020 - Communication

Maud van de Mosselaar, die in 2019 afstudeerde heeft op dinsdag 21 januari de VEDIS Retail Scriptieprijs gewonnen. Maud heeft deze prijs gewonnen voor haar proefschrift ‘Changing Mindsets - Museum as an Inspiration for Fashion Retailers to adopt a purpose-driven mindset’. Ze wint hiermee een prijs van € 3000.

In haar proefschrift onderzoekt Maud de mogelijkheden voor musea als inspiratie voor modewinkels op strategisch niveau. Het resultaat is een strategisch model dat retailers helpt om zinvolle klantervaringen te creëren: de Purpose Paradigm. Doorslaggevend voor de jury was de combinatie van vernieuwing, relevantie en de kwaliteit van de toepassing en rapportage.

Bron: VEDIS

Maud studeerde in 2019 af voor haar master Strategic Product Design. Haar IO-mentoren waren docent Margreet Beets en professor Catelijne van Middelkoop.

De Vedis Retail Scriptieprijs wordt jaarlijks uitgereikt aan studenten met de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail.