Maaike Kleinsmann benoemd tot Professor in Design for Digital Transformation

Nieuws - 04 maart 2020 - Communication

Op 27 februari 2020 is Maaike Kleinsmann benoemd tot Full Professor in Design for Digital Transformation bij de afdeling Design, Organisation and Strategy van de faculteit Industrieel Ontwerpen (TU Delft).

“Ik ben erg blij met deze benoeming als blijk van waardering voor mijn bijdrage aan design-onderzoek. In mijn nieuwe rol wil ik de impact van design in digitale transformatie verder onderzoeken en uitbouwen. Mijn focus voor de komende jaren ligt op digitale transformatie in de gezondheidszorg.”

Professor Kleinsmann heeft meer dan vijftien jaar ervaring in onderzoeksprojecten over samenwerkend ontwerpen, Design Thinking, en digitale transformatie. Ze leidt het CardioLab van TU Delft, een Delft Design Lab-samenwerking tussen Industrieel Ontwerpen en Philips Design, die wordt gesteund door de Hartstichting. In CardioLab werk ze nauw samen met clinici van Erasmus Medisch centrum en LUMC. Daarnaast is ze ook thematrekker van de CardioTech-lijn van de Delft Health Initiatief. Buiten de TU Delft is professor Kleinsmann actief als co-director van de Design Society’s Special Interest Group Health Systems Design. Daarnaast organiseerde ze in 2019 als Conference Chair de International Conference on Engineering Design (ICED19).

Afdelingshoofd Design, Organisation and Strategy (DOS) professor Ruth Mugge is verheugd om Maaike Kleinsmann te verwelkomen als Full Professor: “Maaike is een zeer gewaardeerde collega in onze afdeling met innovatieve ideeën op het gebied van zowel onderzoek als onderwijs. Deze benoeming is echt een kroon op al haar werk voor onze faculteit.”