Airwave-snorkelmaskers ter bescherming van medisch personeel op corona-afdelingen

Nieuws - 14 mei 2020 - Communication

Artsen en verplegers van drie Nederlandse ziekenhuizen dragen binnenkort op de corona-afdelingen omgebouwde snorkelmaskers, die mede zijn ontwikkeld door de TU Delft.

Artsen in meerdere ziekenhuizen hebben tests uitgevoerd en zijn enthousiast over het persoonsgebonden masker dat kan worden schoongemaakt en dat ervoor zorgt dat andere persoonlijke beschermingsmiddelen voor de rest van het zorgpersoneel beschikbaar is. Project Air-Wave.org is een samenwerking met verschillende organisaties, waaronder Haaglanden Medisch Centrum, TU Delft en Shell. Alumnus Timo Looijen en student Fokke Jongerden van IO maken deel uit van het team. Lees het artikel in het Financieele Dagblad. Bekijk ook het interview in het tv-programma Op 1 (NPO1). Het item begint op ongeveer 30 minuten.